Wednesday, 13 July 2011

Stanza Cinta the best...

Salam 1 Malaysia....

Baru- baru ne tingu crita STANZA CINTA  yang tgh fames d TV3 tu...So, nak kpngs la antara Doa Amni Sorfina dalam novel STANZA CINTA 2...wlupun lum baca novel dia ne tp rsa cam beshhhhhh giler la novel dia ne... tingu drama pun dr on9 jer cz d umah xada tv...cian gue ne kan...

pa2 pun..layaaaaaaaaaan....

Tuhanku . . .


Aku berdoa untuk seorang lelaki yang akan
menjadi bahagian daripada hidupku

Seorang yang sungguh mencintai-Mu lebih
daripada segala sesuatu
Seorang lelaki yang akan meletakkan aku pada
posisi keempat dalam hatinya
setelah Engkau, Rasul dan umminya

Seorang lelaki yang hidup bukan untuk dirinya
sendiri tetapi untuk-Mu.
Wajah tampan dan daya tarik fizikal
tidaklah penting

Yang penting adalah sebuah hati
yang sungguh mencintai dan dekat dengan-Mu
dan berusaha menjadikan sifat-sifat-Mu
ada pada dirinya

Dan ia haruslah mengetahui bagi siapa dan
untuk apa ia hidup
sehingga hidupnya tidaklah sia-sia.

Seorang yang memiliki hati yang bijak,
tidak hanya otak yang cerdas

Seorang lelaki yang tidak hanya mencintaiku
tetapi juga menghormatiku
Seorang lelaki yang tidak hanya memujaku
tetapi juga dapat menasihatiku
ketika aku berbuat salah

Seorang yang mencintaiku
bukan kerana kecantikanku
tetapi kerana hatiku

Seorang lelaki yang dapat menjadi sahabat
terbaikku setiap waktu

Seorang yang dapat membuatku berasa
sebagai wanita ketika aku di sisinya.

Tuhanku . . .
Aku juga meminta,
Jadikanlah aku wanita yang
dapat membuatnya bangga
Berikan aku hati yang sungguh mencintai-Mu
Sehingga aku dapat mencintainya
dengan sekadar cintaku


bila baca doa c AMNI SORFINA cm 
gue pon nak doa cm ne gak la..ahahhah...


ne la novel yang gue cerita 2... 
tp pegi cari d kedai buku ari 2 dah habis plak...
ntah mn lg la nak cari novel ne...
beli on9 takut plak xsampai...aduii... 
ada rezeki nnt, mmg ada la jgak buku ne 
d tangan kta kan kan kan.....ehhehe

Monday, 11 July 2011

continue my story...

potokopi ada???
buat surat ada???
ctc ada???
buat akuan sumpah d cni bleh???
tiap2 hri nie la rutin harian setakat ne d tmpt keja... maw ckp ne opis, xbleh gak cz cm len jak kalo ckp ne opis..bgus g ckp d kedai jka..ahahahh...pa2 la...yg pnting tmpt ne skrg jd tmpt cri punca rezeki tuk truskan hidup d BANDARAYA KOTA KINABALU...biapun gaji sket jak(org ckp skadar ckup mkn jak) janji HALAL...ahahhah....




kadang2 terfikir gak maw cri keja len...tp, bila mengingatkan skrg ne teramat la sukar maw cri keja niat 2 di batalkan jer....sblum ne pon da bbrp kali tukar keja...jd, tuk smntra wktu ne truskan jak la...ok apa juga keja cm ne...bleh jga kc perah otak yg dh beku slps abis studi dlu...ahahah.... tukar2 keja ne bukan apa, cz time keja 2 yg x menentu...org ckp xada khidupan...p keja pagi2 pas 2 blik lewat mlm....keja yg skrg ne nsib bek la opis hour...ujg mnggu bleh relax la...e2 yg d cri 2...2 pasal asyik tukar keja jak...   

pa2 pun...enjoy this work juga la cz sekurang-kurangnya dapat me"refresh"kan otak yang da beku 2 dlu pas abis studi ne... bleh la juga memperbanyakkan experience yang ada...so, bila nak tulis dlm resume ne, meriah la juga kan...ehehheh... 

No stress anymore....enjoy......
Daaaaa.....

cerita hari-hari

Lepas grade ari 2...mmg plan trus cari keja la kunun2.. tp sudah byk kali hntar resume p mana2, xada balasan gak...nak dijadikan cerita plak, seorang kawan ne resign tempat keja lama dia ne... time 2 mmg boring giler xada keja, so ganti la tmpt dia ne....try jak keja walaupun xtaw skop keja 2...ahahhaha...lucu kan....cz kan kwn 2 ckp keja dia cuma taip2 surat akuan jak...ooo klu cm 2 sng la keja kan cz taip2 surat jak...

skali da keja ne....hurmmmm....hanya Tuhan jak yg taw la...bukan setakat taip2 surat jak tp tukang fotokopi pun antra keja gak...aduii... nsib baek lg bukan keja bikin air kopi..klu keja 2, aduii...mmg la trus quit serta merta...ahhahah...antra slh 1 reasonnya ialah xsuka baw kopi 2...org ckp sedap..tp klu gue yg minum, kompom poning2 lalt lps 2 & xdpt tido 1 mlm...bahaya 2...ehehheh...tp kopi 2 mmg bkn my febret la...hidung ne cpt jak terhidu bila ada urg minum kopi 2....

aduii...melarat plak cerita kopi2 ne....crita yg sbnrnya ialah keadaan gue d tempat keja baru ne...sblum mmg penah keja tp keja jd cashier d shoping complex bsr...keja cashier ne mmg best tp the problem is gue ne math ne susah sket... 2 la pasal tiap2 ujg bulan kna byr shortage ats kesalahan sndiri smpi duit makan pn xada...aduii..drpd menanggung seksa( adui..ayat power 2) bgus la quit...ehehheh da quit ne plak susah giler cari keja...mmg susa la cri keja skrg ne....

nnt kta smbung g crita 2 ek....

Sunday, 3 July 2011

Ilham Hati


Gue ne suka sangat ngan pelangi2 ne... 2 la pasal wujudnya nama "PELANGI MEMBEKU" tu...ehehhe.. sejujurnya nama 2 wujud dari tajuk novel HM Tuah Iskandar.aduiii...novel lagi kan...ehhehe...besa la urg dah minat novel ne..smunya novel..sma gak ngan urg minat bola...smuanya bola kan...

Bercerita soal Novel PELANGI MEMBEKU ne plak alkisahnya begini..chewaah...len la plak 2...ok.. kisah dia cm ne... 
WALAUPUN lahirnya di ceruk kampung dan tidak berpelajaran, Marfuzah sentiasa mengimpikan kehidupan yang sempurna. Dia sering berangan-angan ingin menjadi puteri yang dilamar oleh putera raja. Namun, realiti kadangkala tidak seindah impian. Warna hitam hidupnya bertambah hitam bila dia dipaksa berkahwin dengan lelaki tua yang juga tidak mempunyai harta. Masa itu dia rasa dunia ini tidak adil padanya. Ibarat sudah jatuh ditimpa tangga. Tapi, sampai bila dia harus ditemani air mata derita? Sebagai wanita, dia berhak untuk hidup bahagia walaupun bahagia seakan tidak tercapai dek tangan. Dengan semangat jitu, Marfuzah bangkit. Dia ingin menjadi wanita yang berjaya walaupun hidup dikelilingi hutan. Maruah yang tercalar juga harus ditebus. Dia tidak sanggup lagi diinjak-injak seperti tiada harga diri. Berbekalkan keazaman, dia meredah hutan mencari sesuatu yang berharga. Marfuzah ibarat pelangi. Pelangi tidak kekal tapi amat cantik. Selagi pelangi berada di atas sana, selama itulah pelangi hanya hiasan alam. Alangkah bagusnya kalau pelangi itu membeku. Ketika itu, barulah pelangi menjadi begitu berharga dan kekal. Tapi, mengapa pelangi kadangkala tidak muncul walaupun selepas hujan panas? 

 Nikmatilah kisah dalam kisah, bersulam imaginasi, daya kreativiti dan realiti. Semuanya hanya ada di sini...kalo nak taw ceritanya dgn lebih lanjut g, bacalah novel ne...


Mesti pas baca ne korang pun rasa best gak...pas bca ne gue pn minat giler ngan pelangi...2 la crita asal usul nama PELANGI MEMBEKU...ehehehhe